Monday 11 September 2023

11.09.2023, 8.30PM...USA OPENED

Assalamualaikum...
Apa khabar sahabat2 Botekfx diluar sana..
Banyak email yang saya terima dan tak terbalas,maafkan saya.
Update blog pada malam ini berkisar kepada persoalan dan pencerahan pair GBPUSD.
GAP berlaku pada pembukaan sessi pagi dan terus naik keatas,KENAPA?
Kenaikan pada pembukaan sessi dagangan pada pagi ini adalah disebabkan situasi GAP yg belum ditutup pada minggu lepas.Kenaikan pagi tadi bukan kerana kekuatan SELL telah habis,kenaikan tersebut adalah utk menutup GAP yg belum ditutup pada minggu lepas..
SYARAT WAJIB TRADING IALAH GAP MESTI DITUTUP SEBELUM MARKET MENENTUKAN ARAH BARU.
Kekuatan semasa Masih lagi SELL.
Tunggu sehingga ada 2 CS yang tutup melebihi harga 1.25550,baru posisi BUY boleh dibuka.
Posisi semasa saya ialah SELL..Kepada sahabat trader Botek fx yg berhati kering boleh follow.
Kepada yg ragu2 atau berhati senipis kulit bawang sila tunggu..
Pasang semua order anda dengan perangkap SL dan TP,sebarang kemungkinan boleh berlaku dalam pasaran Forex.
Semua anda punya tak perlu bagi apa2 kepada saya..akaun anda tanggungjawab anda,saya hanya sekadar memberi pandangan.
Belajar dan terus belajar..

Jumpa nanti...TAYOR

BOTEKFX
FTT