Tuesday 30 October 2012

Taufan SANDY,Timur Laut USA....APA PENGARUHNYA?

Amerika diserang taufan sandy yang melanda timur laut negara tersebut.....apa pangaruhnya kepada matawangnya??????????....hahahaha

Berita ini bukan khabar angin tetapi benar2 berlaku.....ini bukan cobaan ini betul2......hahahaha..

Dalam situasi ini saya berpendapat Dollar akan sedikit lemah berbanding matawang lain....walau bagaimanapun,matawang ini tidak akan melemah dengan ekstrem(mendadak),pendapat saya kenaikkan dan kejatuhan adalah pada jajaran zig-zag sekitar 90 pip sahaja....

Taufan ini terjadi dalam skala tidak begitu besar seperti taufan Katrina yang melanda negara tersebut beberapa lama dulu..

Di Amerika sekarang ada 2 kejadian besar sedang berlaku,pertama taufan sandy dan yang kedua ialah debat presiden......

Jadi pada pendapat saya pelabur akan mengambil langkah tunggu dan lihat mengenai kedua2 situasi yang berlaku sekarang.......

Jadi persoalannya apa yang perlu anda lakukan?????hahahahaha

Ya...anda juga perlu berhati2,saya nasihatkan anda supaya masuk market dengan order yang bersaiz kecil,kecilkan juga take profit(TP) dan minimumkan stop loss (SL)....

Sekian dari saya....................assalamualaikum.................jumpa lagi

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>TAYOR>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>